Clouseau Showcase 'Zij aan Zij'

October 14, 2009


 Vorige week deed ik mee aan een wedstrijd via clouseau.be en free record shop om een duoticket te winnen voor deze prachtige gebeurtenis. Aangezien ik nooit eerder iets gewonnen had durfde ik er eigenlijk niet op hopen dus groot was de verbazing toen ik toch een mailtje vond dat bevestigde dat ik tot de winnaars behoorde! De showcase vond plaats in Feestzaal Eldorado, een prachtige zaal gelegen in Humbeek, een klein dorpje in Vlaams-Brabant. Koen begon de avond al meteen met 'goed nieuws': al meteen een platina plaat voor het nieuwe album! Hiervan kregen we deze avond 8 nummers te horen! Met enkele hadden we reeds kennisgemaakt tijdens de zomertoer en die smaakten alleen maar naar meer! Oa. 'De juiste vergissing', een stevig rocknummer om lekker meetebrullen en 'Heimwee', een prachtig nummer over Dakar en de heimwee naar huis toe. Ook 'Zij aan Zij' klonk reeds bekend in de oren van de zomertoer en eerder nog van tijdens het Crescendo Concert in het Sportpaleis waar Kris het nummer reeds solo bracht. Een prachtig hoopgevend nummer, wat mij betreft één van de mooiste Clouseau nummers ooit.
De grootste muzikale verrassing van de avond was zonder twijfel het nummer 'Als er ooit iets fout zou gaan', een intens en ontroerend nummer helemaal in kopstem. Na de CD voorstelling kregen we ook nog enkele oudere nummers gepresenteerd waaronder 'Vonken en vuur', 'En dans' en 'Tegenpartij'. Tot slot mochten alle aanwezigen nog met Koen en Kris op de foto en werd deze geslaagde avond afgesloten! In het sportpaleis zijn we uiteraard weer van de partij!

Post a Comment